Strona główna Archiwum - starsze

Przedmiotowy Zestaw Wsparcia sukcesem uczniów Zespołu Szkół Budowlanych.

Przedmiotowy Zestaw Wsparcia sukcesem uczniów Zespołu Szkół Budowlanych.

Uczniowie Zespołu Szkół Budowlanych w Brzegu brali udział w I edycji  projektu unijnego: „Odkrywać nieznane, tworzyć nowe – program rozwijania zainteresowań  fizyką”. Projekt realizowany był w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

W Zespole Szkół Budowlanych w   projekcie wzięło udział 14 uczniów klas II i III Technikum. Projekt trwał rok. Obejmował prowadzone  zajęcia dydaktyczno- laboratoryjne oraz zajęcia informatyczne. Uczestnicy brali również udział w wykładach i ćwiczeniach laboratoryjnych na Uniwersytecie Opolskim. Oprócz zajęć odbywały się również konkursy organizowane przez twórców projektu. Zespoły biorące udział w konkursach były oceniane, liczba zdobytych punktów zaliczana była do aktywności szkoły. W projekcie wzięło udział 2071 uczniów szkół gimnazjalnych i średnich z ośmiu regionów, na które została podzielona Polska. Łącznie 160 grup (jeden region składał się z ok. 20 grup kursowych). W ramach konkursu nasza szkoła jako jedna z ośmiu szkół średnich w Polsce zdobyła Przedmiotowy Zestaw Wsparcia do przedmiotu fizyka i astronomia.

 

 W skład zestawu wchodzą :

1. Komputer przenośny z oprogramowaniem

2. Rzutnik multimedialny  z ekranem

3. Zestaw do przeprowadzenia doświadczeń do elektryczności

Zajęcia prowadzone były w wymiarze trzech godzin tygodniowo w godzinach popołudniowych. Jedna  z  godzin  zajęć  przeznaczona była na pracę ucznia z komputerem.    W czasie tych zajęć uczniowie  zdobywali  wiedzę teoretyczną niezbędną do przeprowadzenia  doświadczeń wykonywanych na dwóch pozostałych godzinach.  W wyszukiwaniu potrzebnych informacji uczniowie korzystali  z różnych witryn opierając się głównie na  zasobach  platformy Moodle oraz sieci Internet. Tą też drogą otrzymywali zadania domowe do opracowania   na następny tydzień. Uczniowie rozwiązywali  również testy oraz brali  udział w konkursach.  W czasie zajęć zdobyli  nową wiedzę i wiele nowych umiejętności, m.in. umiejętność planowania i  pracy w grupie. Oprócz zajęć w szkole uczniowie dwukrotnie  wzięli udział w  zajęciach na Uniwersytecie Opolskim.Za każdym razem uczestniczyli  w zajęciach w formie wykładu oraz w zajęciach laboratoryjnych. Te drugie zajęcia cieszyły się dużym powodzeniem ,ponieważ uczniowie  brali  w nich czynny udział  czując się studentami. Jako prowadzący projekt w Zespole Szkół Budowlanych , chciałbym bardzo podziękować organizatorom projektu za ogromne zaangażowanie  w jego realizację. Jest to wspaniały pomysł na zainteresowanie uczniów fizyką i przybliżenie im tej trudnej dziedziny nauki.  Osiągnęliśmy wiele a przede wszystkim główne cele projektu w postaci :                                                                                                              

   -pogłębienia zainteresowań naukami technicznymi i matematycznymi                                                       

   - wzrostu umiejętności pracy w zespole                                                                                                       

   - wzrostu motywacji do nauki fizyki                                                                                                                     

   - poprawy umiejętności komunikacyjnych   

   - poprawy umiejętności korzystania z technologii informatycznych

Serdeczne podziękowania składam autorom projektu: Panu Lechowi Głazunowowi, Iwonie Flajszok, Dariuszowi  Górce oraz Centrum Edukacji ATUT Dolny Śląsk s.c. z Wrocławia.

Otrzymany Przedmiotowy Zestaw Wsparcia uatrakcyjni sposób prowadzenia zajęć z fizyki.

 

                                                                                                                                             Marek Sławski