Zajęcia prowadzone były w wymiarze trzech godzin tygodniowo w godzinach popołudniowych. Jedna z godzin zajęć przeznaczona była na pracę ucznia z komputerem. W czasie tych zajęć uczniowie zdobywali wiedzę teoretyczną niezbędną do przeprowadzenia doświadczeń wykonywanych na dwóch pozostałych godzinach. W wyszukiwaniu potrzebnych informacji uczniowie korzystali z różnych witryn opierając się głównie na zasobach platformy Moodle oraz sieci Internet. Tą też drogą otrzymywali zadania domowe do opracowania na następny tydzień. Uczniowie rozwiązywali również testy oraz brali udział w konkursach. W czasie zajęć zdobyli nową wiedzę i wiele nowych umiejętności, m.in. umiejętność planowania i pracy w grupie. Oprócz zajęć w szkole uczniowie dwukrotnie wzięli udział w zajęciach na Uniwersytecie Opolskim.Za każdym razem uczestniczyli w zajęciach w formie wykładu oraz w zajęciach laboratoryjnych. Te drugie zajęcia cieszyły się dużym powodzeniem ,ponieważ uczniowie brali w nich czynny udział czując się studentami. Jako prowadzący projekt w Zespole Szkół Budowlanych , chciałbym bardzo podziękować organizatorom projektu za ogromne zaangażowanie w jego realizację. Jest to wspaniały pomysł na zainteresowanie uczniów fizyką i przybliżenie im tej trudnej dziedziny nauki. Osiągnęliśmy wiele a przede wszystkim główne cele projektu w postaci :
-pogłębienia zainteresowań naukami technicznymi i matematycznymi
- wzrostu umiejętności pracy w zespole
- wzrostu motywacji do nauki fizyki
- poprawy umiejętności komunikacyjnych
- poprawy umiejętności korzystania z technologii informatycznych
Serdeczne podziękowania składam autorom projektu: Panu Lechowi Głazunowowi, Iwonie Flajszok, Dariuszowi Górce oraz Centrum Edukacji ATUT Dolny Śląsk s.c. z Wrocławia.
Otrzymany Przedmiotowy Zestaw Wsparcia uatrakcyjni sposób prowadzenia zajęć z fizyki.
Marek Sławski