Strona główna Gorące tematy Wycieczka na targi motoryzacyjne IAA Cars Frankfurt am Main 2015

Wycieczka na targi motoryzacyjne IAA Cars Frankfurt am Main 2015

W dniach 23-25 września 2015 grupa 10 Zespołu Szkół Budowlanychn w Brzegu, Szymon Ostrowski, Patryk  Stochnij i Grzegorz Klucznik z II TRS, Michał  Borkowski i Piotr Paluch z z III TBS oraz Karol Mielczarek, Bartłomiej Prędki, Kamil Pośwstak, Piotr Przybył i Kacper Wolan z IV TLS, wraz z opiekunem Piotrem Dereniem uczestniczyła w Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (Internationale Automobil-Ausstellung IAA 2015) we Frankfurcie nad Menem, które odbywają się co 2 lata.

 

Młodzież zapoznała się z nowinkami technologicznymi i technicznymi z dziedziny motoryzacji oraz obejrzała najnowsze modele, premiery, pojazdy studyjne i koncepcyjne. Zamieszkaliśmy w miejscowości Schmitten położonej w Hesji 25 km od Ferankfurtu. Ponadto młodzież zwiedziła Stare Miasto we Frakfurcie oraz w drodze powrotnej Starówkę Drezna, Młodzież wróciła do domu pełna wrażeń zadowolona z licznymi  gadżetami.

Targi zdominowane były przez pojazdy przyszłości w pełni ekologiczne t.j. hybrydy i pojazdy elektryczne. Większość posiadała wąskie światła wykonane w technologii Full LED oszczędzające pobór energii a oraz w celu zmniejszenia wagi kabiny wykonane z włókna węglowego, aluminium i kompozytów a tarcze hamulcowe ze spieków węglowo ceramicznych , Można było zobaczyć przestronnego 5-drzwiowego i 4-miejscowego SUV-a z bagażnikiem o pojemności 615 litrów - Audi e-tron Quattro concept – pojazd w pełni elektryczny z jednym silnikiem elektrycznym napędzającym oś przednią i dwoma napędzającymi  oś tylną o zasięgu 500 km na jednym ładowaniu o mocy 435 KM a w trybie boosting czyli chwilowo 503 KM i momencie obrotowym 800 Nm oraz przyspieszeniu 4,6 s do setki,  Pełne ładowanie tego pojazdu trwa tylko 50 minut za pomocą sytemu Wireless Charging czyli bezprzewodowego indukcyjnego ładowania. Duże a nie wysokie akumulatory litowo-jonowe wbudowane są w podłogę co zapewnia niski punkt ciężkości i równomierne rozmieszczenie rozłożenie mas na obie osie bliskie wzorcowemu 50:50. Ponadto wyposażone jest na dachu w panele solarne, dzięki którym w dni słoneczne akumulatory są cały  czas doładowywane. Kokpit tego pojazdu wyposażony jest w  wyświetlacze dotykowe OLED czyli zbudowane na diodach organicznych z czarnym szkłem i ze stałym dostępem do Internetu w technologii LTE. Audi e-tron osiąga posiada współczynnik oporu powietrza zaledwie 0,25 (najlepszy wśród SUV-ów) dzięki aerodynamicznym elementom uruchamianych w zależności od prędkości pojazdu. To kierowca decyduje o rekuperacji czyli wyborze programu jazdy i dynamice za pomocą systemu Drive Select  Ponadto zobaczyć można było m.in Alfę Romeo Giulia z podwójnie doładowany silnikiem Ferrari 2,9 litra w układzie V6 o mocy 510 KM, która przyspiesza do 100km/h w ciągu 3,9 s, i osiąga 3007 km/h przy napędzie za pomocą 8-biegowego automatu a jednocześnie bardzo ekonomiczna i o ograniczonej emisji CO2 dzięki elektronicznemu systemowi dezaktywacji cylindrów, Audi S4 z silnikiem 3,0 TFSI mocy 354 KM dostępnej w przedziale od 1300 do 4500 obr/min,  przyspieszeniu 4,7s , zużyciu benzyny 7,4 litra i emisji CO2 zaledwie 170 g na km z regulowanym i selektywnie przenoszonym momentem obrotowym w przedziale od 15% do 85 % na każdą z osi, dzięki czemu przy ruszaniu, hamowaniu, pokonywaniu zakrętów auto będzie zwrotniejsze a jazda stabilniejsza, opancerzona wersja dla VIP-ów Audi A8 Security wykonane z pancernej stali i włókien aramidowych, gdzie karoseria wytrzyma ostrzał z RWG (ręcznych wyrzutników granatów) i eksplozje materiałów wybuchowych oraz z systemem gaszenia ognia i awaryjnej wentylacji, sportowe Audi S8 o aluminiowej karoserii ważącej zaledwie 231kg, napędem quattro ( czyli na wszystkie 4 koła), 8-biegowa skrzynia Tiptronic ( sterowana manualnie i automatycznie),  i dynamicznym układem kierowniczym oraz  pneumatycznym zawieszeniem, najszybszy SUV na świecie czyli Bentley Bentayga osiągający prędkość 300 km/h wyposażone w multimedialny ekran dotykowy, fotele przednie z masażem, podgrzewaniem, wentylacja i 22-stopniowa regulacją, BMW serii 7 z systemem IAS czyli system 4 kół skrętnych ułatwiających parkowanie w ruchu ulicznym układ EDP czyli redukowanie wychyleń podczas dynamicznej jazdy w zakrętach, system DEC dostosowujący nastawy auta do stylu jazdy i warunków drogowych, laserowe przednie reflektory o zasięgu 600m z systemem przeciwoślepieniowym BMW Selective Beam, z silnikami spełniającymi normę Euro-6, powrócono po ponad 50 latach niebytności niemiecka legendarna markę Bogward, sportowe Ferrari 488 Spider  czyli kabriolet ze wzmocnieniami ze stopów magnezu z silnikiem widlakiem V8 o pojemności 3,9 litra podwójnie doładowanym o mocy 670 Km i przyspieszeniu w 3s do setki, pickup Ford Ranger z ogromna ilością systemów bezpieczeństwa i inowacji (adaptive cruise control, lane keeping alert, lane keeping aid, front & rear park assist, forward alert, hill launch assist, hill descent control, adaptive load control i emergency brake assistance  ), Honda Civic z wysokoprężnym silnikiem 1,6  i –DTEC spalająca tylko 2,82 l/ 100km oleju napędowego, Honda projekt 2&4 z 4-suwowym V4 silnikiem motocykla o pojemności 999 cm3, mocy 215 KM kręcącym się aż do 13 tys. Obr/min czterokołowcem ważącym zaledwie  405 kg przy 3m długości. Lamborghini Aventador z silnikiem V12 o pojemności 6,5 litra i mocy 750 KM , przyspieszeniu 2,9 s do 100km/h i prędkości 350 km/h z aktywnym zawieszeniem z płynem magnetorelogicznym,  i układem kierowniczym LDS, 7-biegowa skrzynia ISR i sprzęgłem Halex z napędem na 4 koła, Porsche Mision E-concpet w pełni elektryczny pojazd z akumulatorami o zasięgu 500 km , które ładuja się 15 minut, z bateriami  Renault  Talisman – następca Laguny i Lalitudy- z systemem kamer i mechanizmem wspomagania parkowania , siedzenia podgrzewane, wentylowane z elektroniczną pamięcią ustawień,  systemem 4Control - 4 kół skrętnych i oraz układem ED Control – sterowanym zawieszeniem , 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów EDC lub manualną , technologia Multi-Sense  - umożliwiająca wybór trybu jazdy, Volkswagen Golf GTI ClubSport z zaledwie 2 litrowego czterocylindrowego silnika uzyskuje się 265 KM a po energicznym wciśnięciu Kick-down (pedału gazu) na 10 sekund wzrasta moc do 290 KM która jest przekazywana na przednie koła poprzez manualna 6 stopniowa skrzynie biegów lub dwusprzęgłową DSG  a prędkość jazdy jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h

Szkoda za wszelkie opisy pojazdów były tylko po niemiecku a zaletą,że nie było podanych cen przy pojazdach bo raczej sprawiłyby zawrót głowy.

 

relacja z targów  Piotr Dereń